top of page
  • oliver050309

Denne enkelt fejl kan forbrænde dit annoncebudget. Sådan fikser du det.




Klarer dine annoncer sig ikke godt?

Der er en grund der kan ødelægge din annonce fuldstændigt.  Sådan fikser du det.


Hvorfor mange annoncer ikke engang bliver læst:


Forestil dig at dine venner har sagt godt om en novelle, og du må bare læse den.


Så du tager ned i boghandleren for at læse den, og du finder den, men coveret er absurd grimt, og titlen er virkelig kedelig.


Du spørger sikkert, hvad har det her noget med reklamer at gøre?


Det skal jeg vise dig.


Du skal starte ud med et stort brag i din annonce; et godt første indtryk.

Hvis dit hook er dårligt, går hele din verden under.


Her er hvorfor:


Den vigtigste del af en annonce


Vores koncentrationsevne bliver dårligere og dårligere. 


Faktisk er den 1 sekund kortere end en guldfisk.


Vi bliver nød til at arbejde rundt om det, og det kan løses ved at fange læseren fra starten af.


Fra starten mener jeg overskriften og billedet.


En mand ved navn David Ogilvy lavede engang en undersøgelse på hvordan folk reagerer på billeder, på annoncer.


Resultaterne?


Han fandt ud af at folk kiggede på billedet og blev interesseret, og så scannede de overskriften.


Med andre ord……


Du kan have den mest livs ændrede reklame. Det kunne endda være om hvordan man får verdensfred. 


Men hvis du ikke har noget Grafik der fanger læseren fra start af……

Så er det for ingenting


Hacket til at skabe uimodståelige billeder


Vi kan dele det op i to dele 

  • Hvordan billedet interesserer folk

  • Farver man har valgt


Du spørger sikkert “Farver, hvad har det med noget at gøre?”


Jeg troede også det var mærkeligt. Men så læste jeg omkring denne undersøgelses resultater:


Folk beslutter sig inden for 90 sekunder efter deres første interaktion med enten mennesker eller produkter. Omkring 90 % af denne vurdering er baseret på farver alene. - Satyendra Singh




Den bedste måde at få din annonce til at stå ud som en påfugl imellem en masse duer, er ved at gøre hvad din konkurrent ikke gør.


Se om din baggrund på dine annoncer er hvide. Hvis de er det, sæt det til en anden farve. 


Det er fordi det er hvad folk ikke er vant til, og gør dem interesseret. 


Det er halvdelen af at fange læseren. Lad mig vise dig det sidste step.


En uforglemmelig overskrift


Hvordan skriver man en god overskrift?


Som jeg nævnte før, er overskriften nummer 2 ting, folk ser.


Det er den sidste del af et hook. Sådan mestrer du det:


En markedsføring legende ved navn Dan Kennedy har en perfekt måde at lave reklamer på.


Dette ene spørgsmål vil være en game changer.


Hvis du skrev en overskrift og fortalte læseren, hvordan man kommer i kontakt med dig bagefter, ville annoncen så sælge sig selv?


Dybest set, hvis du ikke skrev en annonce og BARE skrev en overskrift, ville folk så købe produktet?


Overskriften skal kunne sælge af sig selv.


I det tidligere eksempel jeg fortalte, coveret og titlen køb denne bog.


Ingen vil læse noget, hvis de ikke er givet en grund til det.


Den første ting, du kan gøre i dag for at forbedre annonce resultaterne


Kig tilbage på din annonces billeder og overskrift. Være sikker på at:

  • Billedet fanger læseren 

  • Overskriften vil sælge af sig selv


Hvis du har brug for hjælp til at skrive annoncer til din virksomhed, for at booke din kalender fuldt ud hos kunder, så kontakt os i dag

.


3 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page