top of page
oliver050309

Få Kæmpe Succes Med Din Virksomhed, Med Et Simpelt Trick Til At Kende Din Målgruppe!

Denne ene markedsførings fejl æder en stor del af dit potentielle overskud. En gennemsnitlig virksomhedsejer kan tjene 3-4 gange mere overskud, garanteret (hvis ikke mere), ved blot at rette denne ene fejl. Så lad os rette det nu.


Tænk klogt og giv mig svaret. Retter du markedsføring mod en bred målgruppe?


Hvis dit svar er ja, så er denne artikel lige noget for dig.


Som barn ser man næsten kun de store reklamer, som næsten alle kan bruge, som Coca-Cola, Kim’s, osv. 


Det får mange til at tro at man bare skal sælge sit produkt til alle, men der er kun folk det har et kæmpe budget der kan det og det har vi ikke.


Noget af det vigtigste når man laver reklamer, er at du skal kende din niche/målgruppe.


Det kan være alt fra race til alder eller endda hårstil.


Der er nemlig altid en speciel målgruppe. Mange virksomheder tror de sælger til alle selvom der faktisk altid er en eller anden form for majoritet eller målgruppe.


Der var faktisk en mand i 1960'erne, som udnyttede at majoriteten af hans kundebase havde en specifik hårstil, til at få ekseptionel rigdom.


Dengang var der intet internet eller e-mail. Det gik ikke så godt for ham. Der kom færre og færre folk.


En dag lagde han mærke til, at størstedelen af hans deltagere var folk med buzz cut.


Du ved den helt korte hårstil, som folk i militæret har.


Så det han gjorde, var at spørge alle frisører i nærheden af hans foredrag, en liste over deres kunder, som har denne hårstil.


Han betalte dem selvfølgelig.


Derefter fandt han adresserne på dem og sendte en mail, altså i postkassen, det her er jo heeeelt tilbage i 1960'erne intet internet.


I mailen markedsførte han for sit foredrag.


Han endte med at få kæmpe succes og tjente flere penge, end han nogensinde kunne drømme om.


Det simple trick der kan booste din reklamer



Det simple trick der kan booste dine reklamer er at du skal observere din nuværende kundebase, er der nogle træk som de fleste har tilfælles. Altså er der en majoritet.


Bagefter skal du tænke, hvordan kan jeg udnytte, at min majoritet er sådan her.


 I historien sendte foredragsholderen en mail til alle, hvilket var røv besværligt, han skulle jo bogstavelig talt finde deres adresse.


Du skal bare finde nogle grupper eller folks e-mail, og reklamere for dit produkt til din majoritet. 


Eksempel:


Lad os sige, at du driver en online tøjbutik. 


Du kan starte med at kigge på din Instagram-følgere

Du opdager måske, at størstedelen af dine følgere er kvinder mellem 25-34 år, som også følger flere andre modebrands. 


Med denne information kan du begynde at målrette dine markedsføringsindsatser mod denne demografiske gruppe, f.eks. ved at lave indhold, der taler direkte til deres interesser og livsstil.


Hvis du har brug for hjælp til at skrive annoncer til din virksomhed, for at booke din kalender fuldt ud hos kunder, så kontakt os i dag ved at udfylde formen.



5 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Commentaires


bottom of page